måndag 14 november 2011

Göteborg är min stad!

Älskar verkligen Göteborg, staden lever!
Det kan man väl inte påstå att Uddevalla gör.
Volk rör sig, folk unnar sig, lever de liv dem vill, skulle vilja flytta till Göteborg någon gång i mitt liv, och bo där ett tag. Kanske inte hela livet, men för en sväng fram över.
Men jag gillar dock inte alla stress, alla trafik som är över allt + att tiggare som sitter längs gatorna. Det kan jag verkligen inte med. Det är några orsaker till att jag inte bor där redan idag.
Hyrerna är dyrare, allt kostar mer. Men va fan ?
Du lever väl bara en gång eller?
Du är väl inte lyckligare om du dör med mycket pengar på konton som du sparat och snålat över i ditt levande liv, de har du ju ingen glädje av sedan ändå.

Men i vart fall så har jag och min mamma varit en hel dag Göteborg. Syftet med att åka dit var för att börja köpa julklappar, både jag och min mor gillar inte att gå veckan innan jul och köpa julklappar sammtidigt som alla andra. Vi vill gå och mysa, titta ut och fundera. Så de blir bra. Men hur mycket julklappar det blev det vet jag inte men, fick köpt en till morfar haha! Men fick då med mig massa andra saker hem.

 Några nya favoriter av flaskor, som ska stå i min drickback jag visade.
Köpa på Ikea
 Min Absoluta favorit skrivbok, bara älskar den. Har haft flera innan. Den jag har innan har jag som receptbok, som jag skickar runt i släkten för att få allas bästa recept, Perfekt!
 Omslaget beskriver mig så bra!
Boken köpt på CountryScrap
Finns även på Pappeteri i Göteborg
 Julgranskulor, jag ÄLSKAR bara jul, Det bästa på hela året, och i år ska jag ha en jätte mysigt jul med mina nära och kära!
Kulorna köpta på CountryScrap
 Dessa små skylltar är bara för söta och med så fina texter på, vet inte riktigt vart jag har tänkt att ha dem än. Men kommer nog att göra sig fina i sovrummet!
Handgjorda utav min mamma
Köpta på CountryScrap


 Åter igen jul saker, älskar bara lådan. Ingen aning vad jag ska med den till, men skulle bara ha den!

Och en liten söt låda till, kanske kan gömma sig en liten julklapp till lillebror där i, vem vet :)

Kramar Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar