fredag 27 december 2013

Week 25



Week 25, börjar sakta men säkert passera den med, känns som att veckorna rullar på nu, samtidigt som det känts som att det ståt stilla från 20-25 men hoppas att det går fort till vecka 30. Allt känns fortfarande helt underbart och magiskt att vara gravid, att få känna av de små fast ändå starka sparkarna varje dag gör mig lycklig och tacksam i hela hjärtat. Att jag kan bygga en människa i in kropp är helt otroligt. Att magen börjar puta lite mer nu känns så underbart att det äntligen blivit en störa bula på, som man inte kan ta miste på. 

Jag mår annars riktigt bra, och allt känns som vanligt på dagen. Eftermiddagarna är jag oftast väldigt trött i ryggen och även när jag skall sova märker jag av min mage, då jag nästan alltid sover på sidan, så har jag och bebisen oftast lite delade meningar om att vi ska sova och inte ha något gympa passa i magen precis vid läggdags. Men men, jag kan verkligen inte klaga på något, allt är verkligen bra. 

Christian är fortfarande världens bästa stöda och hjälper mig med det som behövs, följer med mig till Barnmorskan och är verkligen delaktig i graviditeten. Han läser även en pappa bok och tillsammans läser vi en annan bok om vad som händer vecka för vecka. Han fortsätter även med massagen och det är guld värt!

Bara vi kommer in på det nya året känns det som att det kan rulla på, då är det inte så långt kvar tills April då lilla ärtan är beräknad. Ska blå så spännande att få se hur den ser ut och allt, väntan är obeskrivlig. 
Jag känner mig verkligen gravid nu och det har helt gått in att jag ska bli mamma och vi väntar så mycket.
Har ännu inte fått någon dille på något mer än att frukt är fruktansvärt gott och väljer hellre frukt än godis och det är väl bara bra!
( Bilden är i från slutet utav vecka 24)

Men nu längtar vi ofantligt mycket efter vår bebis!!

Love 
ANNA









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar