måndag 9 december 2013

Ur de privata arkivet DEL: 4


"Den 8 September 2013

Känns som att det var sååå längesedan jag skrev nu och har funderat på i flera dagar att NU borde jag snart skriva det har ju ändå hänt lite. Min mamma och bror har fått reda på att vi ska ha barn, mammas reaktion var ÅÅ vad kul, jag ska bli mormor. Medans Jonas... va ??? nä?? inte än ?? nä?? men nu när det gått in lite pratar han om det o tycker det är roligt. 
Vi har väl snart tänkt att berätta även för pappa, går ju in i vecka 10 i morgon. Även min bästa tjej kompis har fått reda på det o även hon blev supppper glad! KUL :)

Vi har varit på inskrivning hos barnmorskan, den 28 Augusti, pirrigt o roligt satt där i lite mer än en timma, gick igenom ganska mycket men visste redan massor innan. Men runt 12-14 April är bebisen beräknad. Fick reda på att i v 15 ska vi själva ringa om ultraljud för att få en tid dit. Barnmorskan var super dock ska vi byta nu tills nästa besök då hon skulle sluta, aja hoppas den andra blir lika bra. 
Christian var självklart med o allt var super kul! 

Har facktiskt redan köpt mig ett par mamma byxor, allt sitter ju så tajt! Blir galen, springer mest runt i mina träningsbyxor med högmidja, dom passar super bra. 
Har inte haft någon lust till att laga mat eller något, så har ätit överallt de senaste, i dag är första dagen jag tar tag i städ och mat sedan jag blev gravid. Lusten har inte funnits någon stan och har inte orkat bry mig, Christian har verkligen varit en toppen kille med allt! Serverar mig mat och hjälper mig med allt, han är verkligen guld värld!! 

Har även blivit sjukskriven i 3 veckor pga mitt illamående o trötthet. Känns skönt att gå hemma o ta allt i sin egna takt . Men äter ju medicin för det nu och det känns som att det håller på att lugna ner sig med illamående. Hoppas det snart ger sig. 
Igår köpte jag även första nallen till vårt lilla hjärta såå söt! Vill inte köpa för mycket saker i fall om något skulle gå fel, men hoppas hoppas att allt är som det ska nu! Tycker tiden har gått fort fram tills v 10, då har vi ändå vetat om det i mer än en månad. Har nog fortfarande inte fattat att vi ska ha barn, vet inte varför men hoppas att det snart går in!"


Love 
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar