måndag 30 december 2013

Årssummering DEL:2

SEPTEMBER:

Graviditeten var mycket påtaglig och jag kämpade med mitt illamående, jag var även sjukskriven från jobbet på grund av illamåendet. Än så var det bara några i familjen som visste om det, men fler och fler blev det ju längre månadens slut vi kom. Annars vad månaden väldigt lugn vad jag kommer ihåg, då jag mest låg hemma och vilade. Minns även att Christian fick gör ALLT här hemma, för jag orkade verkligen ingenting.

OKTOBER:

Vi hade nu släppt vår stora nyhet, att jag och Christian väntade barn. Reaktionerna var många, men har ännu inte hört något negativt, utan bara glädjande Grattis. Jag började även jobba lite smått igen och illamåendet började ge med sig, fruktansvärt skönt! Vi var även iväg och köpte våran barnvagn! Annars var nog allt som vanligt, Christian jobbade och månaden rullade på.




NOVEMBER:

Vi var p ultraljudet och fick se våran lilla skatt. Så underbart, konstigt och spännande. Det var en otroligt häftig upplevelse, att se att det låg något där inne i magen. I slutet utav månaden började sparkarna bli allt mer tydliga och även Christian kunde känna att det var ett liv inne i magen.
Jag och Christian var även en helg i Norge och hälsade på en fin vän, en liten mysig tripp och skönt att komma bort ett tag.




DECEMBER:

Jag fyllde 19 år och hade en super bra födelsedag, som firades i flera dagar med vänner och familj. Vi reste med några vänner till Gran Canaria, och hade en super fin vecka där. Har varit där innan, och känner att jag nu är färdig med Gran Canaria. 
Julen firades i många dagar, och det var helt perfekt, mycket mat ( lite för mycket) och fint sällskap utav familjen. Vi var även hos barnmorskan och fick höra lilla ärtans hjärtljud för första gången, otroligt coolt och rörande i hjärtat att få höra de snabba slagen. Nyår skall firas in här hemma hos oss, med vänner!


Summan av det hela, har varit ett otroligt fantastiskt år!! Så otroligt tacksam att jag fått vara med och uppleva allt som hänt detta år. Att bli Gravid är det mest magiska som någonsin har hänt mig/ oss. och jag kan tänka att 2014 bara kommer blir bättre och mäktigare!

Love 
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar