fredag 1 november 2013

Konsten att vara lycklig!

Något jag funderat ganska mycket på den sista tiden, är att jag tycker att det är så super viktigt att man fortsätter vara ett par även när bebisen kommer och att inte bara vara mamma och pappa, utan att vi fortfarande skall vara fästmö och fästman. Att barn tar tid, det gör det och jag kan heller inte i min vildaste fantasi ännu förstå hur  mycket jobb det kommer att vara med vår lilla skrutt. Men något som jag hör runt om är att paret gör allt som " straff  " Att ska du gå ut med dina vänner, eller göra något att så får du ta morgonen" Så vill jag verkligen inte ha det, jag vill att båda skall hjälpas åt och ta hänsyn till att man behöver ibland en paus och inte straffar den andre parten med något som den själv inte vill göra. 
Jag tror mycket handlar om inställningen till vad man skall göra, man kommer väldigt långt på att vara glad och ta allt med glädje, oavsett sak, för det blir ju inte roligare än vad du gör det till. Att försöka vara en levnadsglad människa och inte försöka bry sig om sådant som irriterar dig. Jag tror att livet blir bäst och lättast om man försöker fånga lyckan i varje sak man gör. Livet har många motgångar och kan innebära många tunga stunder. Men det är du själv som väljer hur du skall komma vidare ingen annan, valet och utvägen kan ibland vara svår att finna. Men det finns alltid en lycka i varje sak som händer. Konsten är bara att finna den. 
Det är ingen konst att vara lycklig, det är ganska enkelt.
  • Ändra på det du inte trivs med eller ogillar i livet. Skyll aldrig på andra, utan inse att det är du själv som gör valen. Låt ingen annan ha påverkan i dina val, men lyssna på andras råd. MEN ta beslutet själv, för det är endast DU som skall leva med valet och beslutet. 

  • Man får älta en tragisk barndom ett tag i livet eller att sörja något annat, tex en svår skilsmässa, men förr eller senare är det DU själv som får bestämma sig för när du tänker ta dig ur sorgen och komma på fötter igen. För livet erbjuder inte endast glädje, utan man möter på motgångar och mycket skit. se dina motgångar som en otrolig energikälla och en stor chans att lära dig på ditt misstag eller motgång.  Vänd det till din fördel och se det positiva!

  • Oroa dig inte över saker du inte kan påverka eller göra något åt.

  • Var tacksam för det du har i livet. Den största källan i livet är lycka!


Love 
Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar