torsdag 31 oktober 2013

GRAVID-STATUS





Det gäller att redan tidigt börja fånga fina bilder på min älskade mage och vår efterlängtade bebis. 

Om vi längtar ??? OOOO Jaaa ni ska bara veta vad vi längtar.

Men än är det en långbit kvar, jag har gått lite drygt 4 månader, äntligen börjar jag känna mig piggare och mår super bra. Har gått upp 2 ynka kg och är riktigt nöjd med det, för mer lär det bli. Men vill inte gå upp onödigt mycket utan jag försöker hålla mig till vanlig nyttig kost, som många säger " Du äter för två, så ta lite till" Japp, det är sant, men nej, jag äter inte mer för det som att bebisen klarar sig galant på det jag stoppar i mig.

Äter runt 6 mål om dagen, en ordentlig frukost, lagad lunch och lagad middag, där emellan frukt och mindre mellanmål. Stöd äter även vitaminer för gravida, som jag märker gör susen. Så just nu mår jag riktigt bra och vi är super lyckliga över vår lilla skatt och jag börjar stolt bära den växande magen, som äntligen börjar synas för allmänheten!

Efter långa dagar på jobbet är jag fruktansvärt trött, där steppar jag runt i stödstrumpor för att vara rädd om min ben och så känns det väldigt skönt som stöd. 

Sover runt 9-10 timmar per natt och jag behöver verkligen vilan på nätterna för att orka full gas på dagen! Så länge allt känns  bra i kroppen så kör jag på som vanligt, men lyssnar noga på vad min kropp säger och känner jag mig trött, tar jag och varvar ner något och sätter mig med någon mysig tidning!

Men Mamma och pappa kan säga att vi längtar grymt mycket efter dig MINI, men än så länge har du lång tid kvar att växa och utvecklas!

Love 
Anna  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar