torsdag 28 november 2013

Halvvägs




Lite mer än halva tiden på Graviditeten är nu gjord går snart in i vecka 22. Det är verkligen helt magiskt att vara gravid och jag är ultra stolt över att bära min mage. Till en början i graviditeten mådde jag väldigt dåligt, var trött konstant hela dygnet och var även illamående dygnet runt. Det var en riktigt tuff tid, och jag lovade mig själv att det bara kommer att bli en bebis, för så här illa vill jag verkligen inte må mer. Men som sagt, jag har ändrat mig! Idag mår jag helt på topp och har gjort många veckor tillbaka, illamåendet gick över runt vecka 11  och jag kan verkligen inte klaga på något nu. 

Christian har verkligen varit de bästa stödet någonsin, när jag mådde som sämst fick jag varje dag serverad frukost på sängen för att det skulle underlätta. Han tog även hand om allt här hemma, så som disk tvätt och blommor. Jag behövde bara tänka på mig själv och försöka ta det lugnt. Det var guld värt.

Numera serverar han ingen frukost på sängen på veckorna men mellan varven får jag det på helgen. Han har i stället bytt ut frukosten mot massage varje kväll, och det är inte många kvällar han glömmer eller jag får påminna honom. Har sedan en bra tid tillbaka haft ont utav foglossningen, så av den anledningen känns massage väldigt skönt. Han är verkligen en perfekt fästman och ställer upp till 200 %- Älskar dig!

Men än är det fortfarande en bra bit kvar för bebisen att växa, är i 5 månaden nu och bebisen är beräknad till 15 April. 

Det börjar allt mer kännas verkligt att jag skall bli mamma, men ännu är allt ganska skumt fast ändå helt underbart. Sparkarna och rörelserna börjar bli allt mer tydliga och det känns verkligen när den rör på sig. Ännu har tyvärr inte Christian kunnat känna något utanpå magen, men jag hoppas att det snart kommer. 

Och vi längtar ofantligt mycket efter vår bebis!

Med maten och min viktuppgång så vet jag inte hur mycket jag har gått upp i vikt som att jag inte vägt mig de senaste, får kolla de nästa gång jag skall till barnmorskan. Äter gör jag precis som vanligt som jag skrev sist. ca 6 mål om dagen och har inte fått någon dille eller är äcklad på något speciellt. Utan livet känns helt enkelt underbart. Sedan skall jag inte sticka helt understol att det ibland mellan varven kan vara jobbigt, är mycket mer känslosam nu, och gråter mycket lättare. Men det känns som att det hör till mammarollen!


Love 
Anna










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar