fredag 31 maj 2013

My work

Som ni vet sedan innan, så har jag ju börjat på ett nytt jobb och där är jag kvar. Jag arbetar inte så mycket som personlig assistens längre, eller snarare inget alls just nu. Men det kommer troligt vis bli mer till hösten. Just nu arbetar jag på ett äldreboende men är mest ute i hemtjänsten, trivs jätte bra! Super bra personal och allt känns bara så bra. Att jobba inom vården och med gamla är inte bara att torka bajs som så många okunniga säger, du träffar många människor på en dag. Tänk på att många gamla eller ALLA gamla bär på en mycket intressant historia, vissa kan väcka dina känslor och intresse mer än andra. Men alla har en spännande bakgrund att leverera och mycket att lära än. Så jag tar alla  dessa gamla som en erfarenhet på livet att dem berättat så mycket för mig som jag kan ha nytta utav sedan. Många saker dom lär som man inte tänker på och mycket annat. Många skratt och goa minnen, men visst det är en del skit gör också. Allt som ingår i naturens gång. Men jag tycker att glädjen övervinner. Vissa kan ta mycket energi i från dig och man kan känna sig hjälplös när man går där ifrån, men jag brukar tänka att har jag bara fått 5 stycken att le på en dag så har jag lyckats men något!

Jag är "bara" timanställd där, MEN hade jag velat hade jag nästan kunnat få jobba hur  mycket jag vill, jag har själv valt nu att jobba ca 75 % Att vara fast anställd kan vara bra och en säkrare trygghet, men att vara timmare kan du tjäna mer pengar om det är dom du vill åt, som att du kan få chansen till  mer arbetstillfällen. Men i vart fall, det är vad jag gör på dagarna. Nu är jag ledig de kommande två veckorna, då jag skall ta studenten och resa bort med familjen och det skall bli SÅÅÅ gott!


Love

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar