torsdag 30 augusti 2012

Något nytt

Jag har tänkt att börja på en nya grej, som handlar om mat. Jag själv är en liten planerar nisse och det hänger alltid en matlista på kylskåpet. Först hade jag / vi så att det stod dag för dag vad det skulle vara för mat. Men det var inte alltid det passade, man hade tiden eller kände för den maten. Så nu mera hänger det bara en lapp med 10-14 maträtter på som jag bara väljer en och lagar. Väldigt smidigt och enkelt. Vi storhandlar alltså 2 gånger i månaden men ungefär var 11 dag, brukat handla när jag har en 2-3 rätter kavar. Då handlar jag allt som kan tänkas behövas under två veckor. Vi brukar gå och köpa mjölk några gånger i veckan men annars handlar vi inte något särskilt. Maten vi handlar för 2 veckor brukar ligga runt MAX!  1000:- och då är det allt från toapapper, mat- chips och läsk- tandkräm ja ni vet allt annat också runt om. Så hade tänkt att lägga ut min matlista för två veckor framöver, i fall det är något som är otroligt trött på att laga mat så är det bara att härma av, eller helt enkelt inte har någon fantasi kvar. Så skriver upp det som står på min mat lista nu:

Spagetti & Köttfärssås
Lax, rotfrukter & Pepparrot sås
Fläskoktetter, ris & bea
Pannkakor
Fiskpudding, potatis & Skirat smör
Kalops & potatis
Sjömansgryta
Makaroner & falukorv
Kycklingsallad
Kyckling, kokt majs, potatis och kall sås
Mormors goda kyckling gryta
Qreps

Så där har ni vad vi äter
sedan brukar ja göra en sallad till i bland eller bara tomater eller vad som till, beroende på vad man orkar!'
Love
Anna   

1 kommentar:

  1. SUPERBRA!!! Mamma är både trött på att laga mat, utan ork o utan fantasi :) tack hjärtat!!

    SvaraRadera