torsdag 23 februari 2012

Låt mig drömma!

När jag slog upp mina små blå, så lös solen in på mig och jag låg stilla under täcket och tittade inte ut, utan bara drömde mig vidare.
Om att när jag sätter ner fötterna på golvet, så är det varmt och inte svin kallt som det är nu på vintern.
sveper om mig min rosa morgonrock och tar med mig min kopp te, som mitt hjärta gjort i årdning åt mig som står på köks bänken och sticker ut näsan i den sommar jumna värmen.

Ser daggen i gräset, ser hur fölen springer utanför i den gröna hagen. Stoppar på mina små fötter ett par foppatofflor och går utanför dörren, och känner hur solen börjar komma sig fram till vårt hus och hur den sakt närmar sig mitt ansikte. Då jag sedar drar igen dörren och ser några små kattungar som sitter utanför dörren och väntar på att jag ska vakna och mata dem.
Då jag bara njuter utav mitt underbara uppvak och pinnar sedan ner till brevlådan och hämtar morgon tidningen, börjar sakta läsa den lite, medans jag trampar på upp för uppfarten. Känner den ljuva doften utav dagg och sol, kännslan är underbar! Några fåglar drar förbi, uppe i himlen, jag tittar upp och där ser jag ett litet moln, ett ända som har format sig till ett hjärta!

Ha en underbar kväll mina älskade vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar