torsdag 25 augusti 2011

Och detta kallar dem för läkare?

I förr går fick jag åka in till näl igen, med min lunga. Då jag fick kraftig bröst smärta och svårt att andas. Jag det finns ett jätte fint ord för vad det heter de jag har med min lunga men kan inte stava till de, så med andra ord min lunga släpper ut luft i mellan lungan och lungsäcken. Det gör att de gör något helt sjukt ont i lungan när du andas, du tar inga ljupa andetag i onödan. Jag har varit med om detta 6 gånger innan och vet vad de innebär. Har varit inlagd 4 och opererad 1. I Lördags började jag känna av de men tänkte att de blir nog bättre, men i Måndags förmidda fick vi åka in för stod inte ut. Som att jag är van eller vad man nu säger så känner jag igen symtomerna och förstår att de är samma grej. Läkaren undersöker mig och de tar hela dagen med att röntkas och få se svaret på plåtarna. Då läkaren konstaterar att NEj- de är inget fel på din lunga utan att du har en kraftig inflamation på hela bröstkorgen. Något jag tycket  var mycket märkligt och u frågasatte. Men så var de och inte var väl inte mycket mer att prasta om tänkte jag. På kvällen skulle jag gå på teater med nära och kära och tänker att ahh... de var ju inget med lungan så jag går på den. Den var ju ändå betald. Men insåg snart att fan, jag skulle aldrig satt mig där ute i regnet. Men men teatern var bra och allt var frid och fröjd då jag sedan kommer hem på kvällen och är trött. Då läkaren har ringt till mamma och berättat att dem bara RÅKADE missa titta på en bild och att min lunga hade släppt ut luft, och luftspalten var på 1 cm. Redan där började jag bli sur över att de slarvar så. vad då råkade?? Hade man haft något mer allvarligt så hade man varit död nu, bara för att dem råkade missa??? Hallå? skitsam om vad de hanldar om. Alla kan göra fel o missa men i detta fall gör man de bara inte. Du tar inte ställning som läkare till något som inte är helt hundra. Så dem bad mig komma in dagen efter för att ta nya bilder. Var där inne kl  10 i dag o de gick bra., Fick vänta ända tills kl 17.00 tills svaren var avlästa de brukar ta en timma för dem att kolla. Men nej, nu hade dem titta lite på dem gamla bilderna igen och såg att de var inte bara 1 cm utan de var 1.5-2.0 cm. Slarv igen??

Blir så sur... Men jag lever och ska tillbaka till läkaren nästa vecka igen!

Ha de bra kramar
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar