onsdag 13 juli 2011

Jobb åter jobb!

Idag jar jag varit hemma hos min faster och städat efter farmors bortgång. Min faster bor i huset farmor och farvar bodde i när dem var i liv. Så nu ska alla saker delas upp och saker ska sorteras och slängas.Då huset ska säljas och faster ska flytta.
Själv är jag en riktig hamster som sammlar på mig allt som kan vara bra att ha någon gång i livet, haha! *Ler*

Men vad tusan de är väl bättre att någon tar vara på de gamlas fina saker än att de går till tippen?
Eller vad tycker ni ?
De gamla sakerna är ju också efter traktade och där efter ett gott värde i. Så jag samlar på mig allt från dukar, lakan till möbler, kristal vaser och porslin. Någon gång kommer de att komma till användning de med. Eller så hivar jag de när jag är trött påt!

Farmor var ju en riktig "bullfarmor" bakade alltid jätte goda bullar som fanns att äta när man kom hem till henne, hemma kokad saft och alltid goda köttbullar till hands att stoppa i mun, när man blir sugen! Helt underbart med såda människor som gör allt med kärlek! Att de bara orkar stå där och laga maten, steka de förbenade köttbullarna till en hel arme, de tar ju tid. Men de klagade aldrig bara gör de. Bakade bullar och stod i, aldrig en lugn stund. Jag uppskattar verkligen sådana personer. Mycket kärlek till dem!

Som sagt jag är ju bara ett barnbarn eller inte bara o bara, men i sorteringen så är jag ju de. De jag vill komma fram till är att de är 4 syskon som ska kolla på vad dem ska ha och sedan är de jag och min kusin Annicka som ska dela på saker och ting. Annicka är nog ingen hamster som jag och hamstrar inte på sig allt som går att få tag på, utan hon tar bara lite. Det gör mig inget alls, bara hon är nöjd och inte blir sur för att jag tar / får mer saker än henne så är allt frid och fröjd.

Men de som gjorde mig förbaskad i dag var att farmor hade en hel hylla i sin ena stora garderb där hon förvarande krukor m.m bland annat kak burkar, och där fanns sådana där skit snygga gamla kakburka, som knappt går att lösa för pengar i dag. Dem var ju jag snabb spekulant på och tjingade att jag ville ha! Men vad tror ni inte att ren ut sagt (IDIOTEN) till pappa jag har, åker och slänger alla burkarna! ÅÅÅH blir så sur! Jag ville ju ha dem, de går ju knappt att få tag på idag!







Mycket irriterad!
Men jag fick med mig mycket "bra att ha" prylar hem, även mycket fina vaser och sådant kraffs.


Lite små irriterad Pittepot! Men de blir nog bra!

Massa gamla Kramar
/ Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar