torsdag 10 mars 2011

Blir såå arg!

Har nog tusen saker att skriva om i dag tror jag !

Är vinter på väg hit igen?
Vill inte ha mer snö nu, tycker det är för mycket som de är redan!
Vill ha vår!
Men som tur regnar det ju lite smått, och blåser. Det är bra att de torkar upp lite och snön regnar bort. Igår hann jag inte att skriva något inlägg, förlåt.

Var på möte igår med praktiken. Ang hur de går på avdelningen och lite sådär.
Gick riktigt bra. Tycker de är roligt att vara med ute i "vuxen" världen och se hur allt fungerar på riktigt och inte hur det bara står i alla bäcker.
Vissa saker är samma i verklighet och i skrivna bäcker. Men ganska mycket eller i stortsätt allt. Känns i bland som de som skriver lärobäcker om de ena och de andra.
Inte har en aning om hur verkligheten ser ut.
Eller är det bara jag kanske som tycker så?

Ja ja skitsam. Är man ute och praktiserar mycket som jag är. Så ser man ju att allt är inte som de sägs. Ens så som lärarna säger.

På kvällen kom Christian och Therése hem, alltid lika kul när de är hemma tycker jag!
Tack för hjälpen Stefan med att sätta upp min tv på väggen, blev bara sååå bra.

Från de ena till de andra.
Vuxna personer kan göra mig riktigt irriterad i bland. Ibland kräver de att man ska vara barn och inte lägga sig i allt.
Andra gången ska du vara mer än vuxen, närmare pansionär. Det gör mig tokig. Antingen får jag vara barn eller så är jag vuxen. Men som i mitt fall tycker jag att de är bra, att de tar dem mig som regel alltid vuxen. Men endå!

Även när det handlar om att gnälla på barnen, bara för att dem inte är lika föräldrarna och vill ändra på dem bara för att de inte ´barnen är lika fsig själva Tycker jag är riktigt fel.
Alla personer har rätt till att vara sina egna individer.
Alla är inte som alla andra. Som tur är!
Är riktigt glad för att alla inte är lika konstiga, som vissa kan vara. Pekar inte på någon speciel person eller något, men bara principen.
Vuxna borde bete sig som vuxna och inte som några fjantiga små barn som inte lärt sig en hur dem ska behandla andra.

Sedan en sak till, jag tycker att alla har rätt till att tycka PRECIS vad dem själva vill och känner. Vissa saker kan man själv tycker är hela åt skogen. Men har man förklarat för personen, att dens tanke eller tycke kanske var lite skeptiskt eller anorlunda kan man ju förklarar det.  I stället för att kolla ner på den personen endast för att den inte har samma åsikt som en själv.
Alla tycker inte lika, och de är väl tur de ?

Hur hade världen sätt ut om alla tycker samma ?


Nog med gnäll!
Men nu vet ni lite vad jag tycker om vuxna personer som beter sig illa!

Kramar
Pittepot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar