fredag 26 september 2014

Återblick, BB-Väskan

Om vi backar bandet nästan ett halvår tillbaka, så stod jag inför att packa BB-väskan och allt var så spännande, jag visste egentligen inte vad jag skulle ha med mig utan jag gjorde ju en lång lista, som jag även la ut till er på bloggen. Jag tänkte helt enkelt summera vad som jag använde och vad jag inte behöver ha med en nästa gång.

På min lista stod:
Mvc-journal, leg & förlossningsbrev
Plånbok + mynt till parkering
mobil + laddare
kamera + laddare
godis, frukt och dricka
2 x mjukisbyxor
4 x linnen / T-shirt
2 x mjukis tjock tröjor
3 x trosor
bindor
tandborste + tandkräm
hårborste, tofsar
Deo
schampo, balsam & tvål
tofflor
3 x strumpor
morgonrock
2 x amningsbh
bröstvårtskräm
hand + ansiktskräm
pyjamas
lipsyl
mjukt toa-papper
massageolja
tidning
bröstnapp

Till Christian:
Mat + dricka
Mobil + laddare
Kläder
Pengar
Deo, parfym
Till Bebisen:
2 x Byxor
4 x Bodys
3 x pyjamas
Mössa
2 x strumpor
Overall
Tjocktröja
Tjock filt
Tunn filt
Napp
Babyskydd
Nalle

Det kändes som om jag skulle iväg på en mini semester med min stora väska när vi väl åkte in, men jag kan säga att jag använde de mesta. Mvc-journal, behövde jag inte ta med, då det skickades via datorn in till förlossningen.  Godis och dricka hade jag med mig, men tyvärr inget jag kunde äta, då jag spydde upp allt under förlossningen. men Godiset var mer än gott när vi väl kom till BB!!

Sedan packade jag väl ner lite väl mycket kläder till mig, hade räckt med 2 linnen och tex endast 1 tjock tröja. Väldigt skönt att jag tog med mig egna bindor, då jag inte behövde använda sjukhuset mer än precis de första timmarna efter förlossningen.
Tofflorna och morgonrocken var det absolut bästa och kameran då såklart. Bröstvårtkräm tog jag inte med mig då jag inte hann och köpa det innan det var dags, men det behövdes inte heller så det har jag aldrig använt.
 Mjukt-toa papper hallelulia 10 tummar upp!  Massage olja och tidning använde jag inte heller, Christian massera mig mycket under förlossningen men oljan kändes bara för mycket och kladdigt.
Bröstnappen, vilken räddning använder fortfarande den när jag ammar.
Som att det var kväll när vi åkte in så valde inte Christian att ta med sig någon mat, då vi nyligen hade ätit och han klarade sig bra ändå. Han tog i stället bara med sig dricka.
Lille herr Wilton hade inte behövt ha med sig så mycket kläder heller, men man vet ju aldrig vad för olyckor som kan hända. Men allt annat använde vi flitigt! Och jag måste bara tillägga att BB-tiden var så mysig!


Love
ANNA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar