onsdag 19 mars 2014

Ur de privata Arkivet DEL: 10

"27 December 2013

Julen är över och jag känner att jag har nog gått upp några kilon med maten också o inte bara bebisen hehhe. Julen var helt underbar och precis så som jag önskat, dock fick jag nog på mig en lite väl tajt klänning, allt gick bra när jag stod upp men när jag skulle sitta och äta så blev den en aning liten haha!   Vi var ju även på gran Canaria, att flyga var heller ingen hitt som gravid, råkade lägga en go spya på vägen ner, men vägen hem tog jag åksjuketabletter så vägen hem gick fint.

Vi hade det jätte varmt och skönt där nere, och allt gick bra med mage och allt. Dock tyckte bebisen inte om att sola ryggen så Christian fick gräva en grop i sanden hahah så jag kunde lägga ner magen, då blev alla nöjda och även jag kunde ligga en stund på magen utan att bebisen tröttnade. resan var bra, men längtade redan hem efter andra dagen, suck.. jag ville hem och ha jul och inte gå på någon jäkla strand. 
sedan sist så har vi fått inköpt en hel del saker, vi var ju på ullared och inhandla mest skötsel saker så som tvättlappar m.m var ju verkligen tio ggr billigare där med sådant. Spjälsäng och skötbord har vi också fått köpt. Så nu är det nästan bara bilskyddet kvar som vi inte riktigt har bestämt oss för hur vi ska göra, det går lite fram och tillbaka. Antingen låna på bb, låna utav Christians kusin eller köpa ett nytt, vi vet inte riktigt vad vi vill än, haha något klurigt! 
Lilla ärtan i magen sparkar runt för fullt och Christian har känt det länge nu och tycker det är super mysigt att få ligga och prata med magen och få en spark tillbaka. Det ser sååå sött ut och jag bara älskar dem sååå mycket! Nu väntar vi på nyår och det nya året, så vi kommer över på 2014 då bebis ska anlända.
Vi var även hos barnmorskan idag, hon lyssnade på hjärtat och hjärtslagen var 153-155, och mätte magen som nu var 24 cm och jag låg fint på kurvan. i bokade även in oss på föräldrarkurser och dem börjar då i februari och är 4 ggr. Det ser vi båda fram emot. Jag hade även som önskan förra gången att få göra en gyn-undersökning då jag aldrig gjort det ina, så det gjorde vi o allt gick bra. trodde att det skulle kännas jobbigare än vad det gjorde men, hade jag inte varit med om alla operationer jag gjort då man är ganska utlämnad hela tiden så hade det nog känts jobbigare, men det gick bra och Christian var med mig.

Hon berättade även att om vi hade några problem på något vis så är det förlossningen vi vänder oss till nu då vi har gått såpas långt i graviditeten. ÅÅÅÅ det känns så spännande, inte jätte lång tid kvar nu, har ju gjort mer än halva tiden och det känns som att det rullar på mer nu än i början. ja,  vad sa hon mer... inget speciellt vi fick med oss lite papper i fall vi skulle behöva åka till förlossningen. Jo, jag vägde mig också och vägde nu 64 kg, när vi började vägde jag 58 kg. MEN jag tror att det är lite jul mat, KUL att bli vägd en dag efter hela julhelgen vem tusan väger inte mycket då hahah!"


Ett tag sedan jag skrev sist, så tänkte bjuda på lite mer sådana här texter så vi kommer ikapp med allt jag skrivit tills bebisen är född


Love
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar