torsdag 16 januari 2014

True love, we're getting married!











Sista dagen på vår resa på Gran Canaria, gick jag och Christian iväg på en promenad på kvällen då jag vill ta lite mer kort innan vi åkte hem och jag hade en särskild strand jag ville fotografera, en bit bort från där vi bodde. Vi promenerade dit, pratade och skrattade hela vägen dit. När vi väl kom dit, var solnedgången precis på väg ner, den jag ville fotografera, dock fick jag inga bra bilder på den. Men stranden, en strand som var väldigt stillsam och ensam, nästan lite övergiven, inte ett fotspår på den tillplattade stranden fanns. Utan vi var helt ensamma. 

Vi stod där länge och väl och fotograferad, satta oss på en klippa vid stranden och myste och pratade om våran lilla skatt i magen. Då Christian får för sig att i skall springa till vattenbrynets kant och se vem som våhar springa längst när vattnet dras tillbaka, och jag nappade på iden, jag spring ut och han strax efter, skrattade och ja visst blev vi blöta om byxbenen när vi vågat springa för långt och inte hann upp innan vågen kom, men vad gjorde de? Vi hade väldigt roligt och njöt utav varandras närvaro. Då jag snart föreslår att vi skall gå tillbaka till hotellet då det börjar bli väldigt mörkt och att vi lovat att laga mat till våra vänner uppe på rummet. 
Men Christian ville stanna kvar en stund till, han förslog att vi skulle gå till andra änden utav stranden och sätta oss där och bara prata, som att det var sista dagen. ja, varför inte. Maten kan vänta. Vi ritade i sanden och tog fina bilder på våra namn, Anna, Christian Och Lilla ärtan var det ju som var på resa. När jag väl kommit upp på fötter igen från mitt ritande på stranden, så ställer jag mig och borstar av händer och kollar inte så mycket på vad Christian gör, då han tar tag i mig och ställer mig så att jag står mitt framför honom, då han går ner på knä och tar fram en ring och frågar fall jag vill gifta mig med honom?

Vad ska jag svara ?? Jag svara: ja det klart jag vill! JA! Och kastar mig i hans famn. 

Vi står sedan långe och väl och pussas och håller om varandra.
Att jag inte anat något? att jag inte märkte det ? Kan bara säga att jag är otroligt lycklig, och att han gjorde det på ett så super fint sätt. Ringen är ju så fin och nu längtar jag bara efter att vi en till ring. Så det jag vill berätta är att jag och Christian skall gifta oss. och självklart skall ni få Följa med på resans gång, med planering och ide´r. 


Love 
Anna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar