tisdag 19 mars 2013

Matlista

Var och storhandla förut och jag kan faktiskt säga att jag tycker det är roligt att gå där och klura, jämföra varor och ja fundera lite. Det som är mindre kul med att storhandla är att alla varor ska upp till lägenheten vill säga 5 trappor, så jag har gjort mitt styrketräningspass för i dag känns det som.

Just nu har jag ställt in en go kaka i ugnen som ska resultera i en Silviakaka och för att skämma bort den man älskar riktigt mycket ska jag skiva färska jordgubbar på, tror det kommer bli riktigt smarrigt, i bland får man hitta på och göra något gott, onyttigt och mysigt!

Men dax för en matlista

Thaisoppa med färska räkor och baguetter
Ugnsfalukorv & Potatismos
Våfflor ( till voffeldagen som är på måndag 25/3)
Fiskpudding, potatis & skirat smör
Falukorv & makaroner
Fläskfilé, råstekta rotfrukter, Bea-sås
Fiskpinnar, potatis & sås
Isterband, potatis & vitsås
Lufttorkadskinka, färskpasta & Kryddig spenatsås
Kasslergratäng
Påskbord
Tacos
Kyckling, currysås & Ris
Pasta med kycklingsås



Love
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar