fredag 8 mars 2013

Ett stort skämt!

Internationella kvinnodagen tycker jag ärligt talat är ett stort skämt!
och varför skulle vi ha en egen dag?
På ett sätt är det kränkande mot männen, att dom inte får ha något särskild dag, men så jag tänker så är det väl  mycket mer kränkande mot oss tjejer / kvinnor att bara ha en dag och männen 364 ?
 eller hur tänker ni?
 Gör löjlig grej tycker jag, alla dagar tycker jag att alla ska få dela, och att allt ska vara rättvist.
Sedan kan jag själv tycka att det är inte mer än vad man gör det till och kvinnor är grymt duktiga på att gnälla om precis allt som inte passar dom, jag menar inte att man inte skall säga ifrån inom områden, men tex som det här på gågubbe-skylten, varför skulle den ändras och bli en tjej? kostar bara väldigt mycket pengar och är fullständigt onödigt se skyltens funktion i stället och sluta gnäll!
Sträck på er kvinnor i stället och stå för vad ni tycker och låt inte männen köra av er, ni är lika starka, men också fruktansvärtt jobbiga att ha och göra med, då ni ska tramsa vela, och snacka skit! Raka rör är det som gäller tjejer!

( min åsikt är detta och det är väl lika bra att tillägga)

Love

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar