onsdag 16 januari 2013

Dag 3- Mina föräldrar

Ja, som alla andra har jag en mamma och en pappa, mer spännande en så blir det inte.
Min mamma är en mycket härlig person, med stor humor, väldigt lätt impulsiv, med många idéer om livet! En person som älskar full fart och sitta stilla utan nya idéer är inte riktigt hennes grej, lite ungdomlig av sig, eller ja försöker vara. Country och rock'n'roll är hennes liv och grej, åka på bilträffar och allt som rör motorer tillhör hennes intresse. Hon arbetar som lastbilschaufför, men just nu har ett karriärsbyte.

Pappa däremot, kan vara av det lugnare arten, inte särskilt impulsiv alls, utan det ska noga tänkas igenom. Ofta glad, arbetar alltid och när han inte arbetar så är han på gymmet och tränar. Oftast lugn och sansad men med ett jäkla humör och temperament. Så det är ju inte så konstigt fall jag själv bär på ett litet humör. Han arbetar som skogs skogsmaskinist, före detta yrkes militär vill säga, en ganska bestämd pappa jag har! Men snäll och go!

Mina föräldrar är i dag skilda, dom skilde sig när jag var ca 6 år. i har levt på varsitt hål, var hos mamma på veckorna och pappa varannan helg. Det fungerade bra, som att pappa arbetade mycket.
Jag hade ju aldrig varit den jag är idag, om jag inte hade haft mina föräldrar att tacka! Dom har lärt mig mycket, stöttat mig genom motgångar och både delat glädjen med mig i framgångar. Uppfostran har dom nog haft ganska lika tankar och synpunkter om ganska hård men ärlig och rak, det var ju inte så att det funkade att lägga sig ner i leksaks affären och gallskrika för att man inte fick en pryl- gjorde man de så gick dom. Så ja, det gav ganska motsatt effekt, jag själv tycker inte att jag anses som ett bortskämt barn. Visst, jag har fått mycket saker som kanske rör runt mina hästar jag hade, men jag har också varit tacksam för det jag fått. ja, de är  väl det jag kan säga om dom. Vill också tacka dom för min bror, jag och min bror har aldrig varit särskilt goda vänner som små, men i dag är han allt rätt go att ha den med!



Love
Anna

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar