torsdag 8 november 2012

Hur noga är ni?

Hur noga är ni med ert firande och släkt?

Själv är jag nog väldigt gamla modig med att man ska fira, allas födelsedagar och inte säga att nä nu fyller jag 43 år o då är jag gammal, jo visst man blir äldre varje år som går. Men vad då? Jag tycker att man alltid ska fira sin födelsedag, man behöver kanske inte önska sig något eller så. Men se det som en stor chans att få träffa familj o vänner. Det är ju ändå inte så ofta man samlas alla och har trevligt varför då ta bort en dag på året som är en stor möjlighet till att träffas? Var glad och tacksam över att man har fått uppfylla ett helt år till, och därför tycker jag att man ska  fira att man blir äldre, men man är ju inte äldre än man känner sig!

Samma med jul? Firar ni de?
Eller är det en ända jobbig dag som far runt i stress, köra barn hit och dit och kanske man hinner en snabb sväng upp till mormor som ligger på hemmet ? eller hur har ni de? Äter sig lika mätt på alla ställen man är, rullar ut till bilen och sätter sig för att fara till nästa ställe?  Kostar en jäkla massa pengar till alla syskon som avlat av sig massa barn och själv har man inga ? En hel lön till allas barn???? Nej då.. Se det inte så hemskt. Varför firar vi ens jul? det är ju inte för att stressa och lite julgnabb ? Som i mitt fall där jag har skilda föräldrar blir det lite mer åkande, nu när jag träffat Christian blir det ännu mera åkande. Men många dagar redan innan jul, brukar vi med familjen tex ha glögg kvällar, Lucia Fika, rim kvällar, och innan jul försmak på skinkan och Självklart ända dagen på året jag spelar bingolotto så är det på uppe sittar kvällen före jul! 1 gång om året räcker för mig! Men jag är så glad och tacksam över att vår familj gör detta med varandra och man får en bättre familje känsla och förhållanden. Jul består utav god mat, många fina julklappar, och en hel del skratt + glöm inte att i alla familjer förekommer de jul tjatter!

Men som de med julklappar, det är ju inte roligt när ens kusin önskar sig endast en mobil telefon?!? hur kul kan de vara, att de är roligt att få dyra presenter de vet vi ju alla, att tex ge den dyraste önskelistan till den där rika fastern som sitter o klämmer på miljonerna, okej då. Men egentligen borde man ju faktiskt vara tacksam för alla gåvor man får. Ser jag på mig själv så önskar jag mig hur mycket som helst, men också i alla prisklasser, alt från Te- till en bil! All presenter är välkomna, vill ju att man ska kunna ge det man har råd med, för tankens skull och inte för prislappen!

Hur firar ni jul, eller ser på saken?

Love
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar