lördag 21 juli 2012

Gammal som ung

Gammal som ung så ska födelsedagen firas tycker jag, oavsett ålder. Tycker att man ska vara tacksam för den dagen man kom till världen för x- antal årsedan och det skall firas med familj o vänner, mat och tårta. Det är vad jag tycker, man ska inte hopp över att fira sig bara för att man är äldre, det skall vara lika kul att fylla år då som när man var ung. Visst man åldras men vad då då? Man har ju hela livet framför sig, med nya vägar och nya möjligheter som man ännu inte tagit sig chansen och gjort, så att bli gammal är inget hinder för mig, bara nya chanser och nya steg att ta i livet. Man vill väl inte stå kvar och trampa på samma plats hela tiden, då lär man sig ju inget nytt och får inget annat gjort heller.
Så idag har vi firat min pappas födelsedag med släkten, dock fyllde han år för ett tag sedan. Men inte lätt att få ihop allt men de blev av. Även firade vi min lillebror Jonas som snart fyller år, som också börjar bli en riktigt tonåring, med skägg stubb och fnittrig röst!
Det är så roligt att träffas alla tycker jag, det är ändå inte så ofta alla har tid att samlas, enligt mig allt för sällan. Men det bjöds på riktigt god sommar grillad mat och Jonas bestämmelse till efterrätt, Pannkakstårta. Hade faktiskt aldrig ätit de innan, men de var riktigt gott, i så där sött och läskigt som andra efterrätter kan vara. Men Grattis till pappa i efterskott och till Jonas i förskott! Kram från syster eller dotter




Love
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar