tisdag 17 april 2012

O.B.S! Ej kännsliga läsare

Det är ju så att jag ska opereras nu och ta bort mina halsmandlar. Detta var något jag trodde var en ganska så enkel operation, men dock inte på mig som att mina mandlar tydligen låg ovanligt nära halspulsådern, och det gör ju att livet blir lite mer spännande en vanligt. Så ja jag har fått det förklarat för mig, och om ni är kännsliga läsare bör ni sluta här!

Vad läkaren sa till mig är att första dygnen går ganska bra, dem går att uthärda, och jag kommer att få komma hem, efter någon natt. Sedan blir bara smärtan värre och värre upp till dag 6, då de sakta börjar gå neråt igen. Dock kruxet med mig som att de låg soppas nära ådern är att de går väldigt lätt upp ( ärret), så får absolut inte lyfta något, och inte göra något större. korta enkla promenader är okej, 1 av 2 börjar det går det upp och börjar blöda på, folk har ju då förblödigt när dem ligger så nära ådern. Detta gör att de är väldigt vanligt att de går upp runt dag 6, vill säga att de blöder väldigt kraftigt ur halsen och som läkaren sa- vill inte skräma dig men sanningen är attde rinner ( sprutar) ur munnen, och det ser väldigt obehagligt ut. När detta händer är det 112 som gäller och fort in till sjukhuset. Alla har ju sagt till mig att de är bara ett så enkel ingrepp och hej åå hå, kanske på andra om mandlarna inte ligger så nära som de tydligen gjorde på mig. Men nu hoppas vi verkligen inte att de blir så utan att allt går vägen. Christian kommer att vara med mig hela operations dagen och de gör mig mycket trygg. är inte orolig eller nervös alls. men nu vet ni vad jag ska hålla på med ett tag, så hörs när jag bättrar mig och är hemma!

Kram till er alla underbara läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar