lördag 4 februari 2012

Tant bh

Jag vet inte varför men jag har länge haft lite små panik över att jag fyller 18 i år, jo visst ska de bli jätte roligt få gå ut på krogen, bestäma själv och ja ni vet allt. Men vad fan, detta är sista året jag är typ barn eller ja går som de i allfall. Sedan måste jag försörja mig själv, betala allt för mig, stå för alla kostnader och stå för allt. Behöver inte ha målsman med för att göra saker och visst är det gött. Men sedan då? Då är det bara 2 år kvar till 20 ??
Och är det sedan de vuxna liv börjar på allvar?

Känner redan att mina tantvarningar börjar komma!

Kollar nyheterna varje morgon med en kopp te och frukost i sängen
Lyssnar en sväng på P4 på bussen till skolan för att se om de har hänt något i Uddevalla
Orkar inte bry mig om alla små fjantar som bara fjantar runt, utan vill ha det stadigt och seriöst
Är trött på att dricka, och tar häldre en hemma mys kväll
Ser på så ska de låta på söndagar

Som tur är springer jag inte runt i beigea underkläder med bh som tält påsar, men vart fan tar mitt liv vägen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar