tisdag 1 november 2011

Höst/julkrans

Tog och gjorde mig en höst/ jul krans för några dagar sedan, blev riktigt nöjd. idén kom jag på själv, såg en krans i en tidning jag hade. Men där hade man rödlök i stället för äpplen. Men valde att ha äpplen i stället för lök, de var skit snyggt med lök men hade ingen hemma.


Började med att lägga ut äpplena på en tidning, tväddade och tog sedan och delade på dem.



 rotade fram ett lack som jag inte har en aning om vad den skulle vara till igentligen. Men fick för mig att de skulle bli bra, ville ha dem så röda och blanka som möjligt och visst blev dem fina???!
 Jag köpte mig en halmkrans på Blomsterlandet när jag var där. Plockade en massa mossa jag hittade uppe på ett berg utanför huset. Den grönaste och finaste skulle jag ha! Lindade sedan runt mossan med en tjock tråd/ snöre som jag hittade inne i mammas gömmor.
 Här är lite av de jag använde mig av.
 Satte sedan fast äpplena med ståltråd och en blompinne. Plockade några taggiga kvistar och satte på sidan. Till sist strödde jag socker på en del, för att de ska se lite frostiga ut.
och till sist uppe på dörren. Denna dörr ska dock bytas ut och är bara tillfällig haha!






Det var nog de jag hade för i kväll!
Kramar Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar