måndag 28 mars 2011

Nu är det dax!

Nu är det dax för mig att sätta igång med att röra på mig. Känner att jag sitter stilla alldesles för mycket utav tiden jag är hemma. Men nu när jag inte har några hästar längre pga att mina knän la av. Så känner jag att jag har hur mycket tid över. Som jag bara kunde önska att jag hade när jag hade hästarna. Hästar är ju ett stort och krävande djur, inte som en fotboll. Den går inte att slänga in i garderoben när man är trött på den. Hästen måste ha mat och sköttsel även när det är storm, snöar, regnar och solen lyser. Finns inga undantag! Men hästen / hästarna ger fruktansvärt mycket tillbaka sådan där känns en männsika aldrig kan förmedla. Tror bara den kännslan finns hos djur. Tror att alla behöver ha den gemenskapen man får utav djur.

Som sagt jag känner att jag har för mycket tiden + att jag har blivit lat hahah! Inte alls kul. När jag red, så red jag varje dag två hästar minst. Var ute och sprang flera gånger i veckan + var på spinning + gymmet. och inte minst utav allt 4 dagar i veckan var de hoppträning och 1 gg i veckan dressyr träning för tränar. Att jag hann ? de är jag förvånad över. åå ut över de var jag med kompisar och gjorde läxor.


ja herregud! Vilket liv jag hade. Men men... som sagt man ska inte göra backspeglen större en framrutan.

Så nu är det bara att se åt den ljusa och inte se det negativa. Utan att våren är ju snart här!

Har varit på praktiken hela dagen eller ja fråm 7.00-13.30
Ska igentligen sluta 15.00 men de brukar släppa mig lite tidigare, och de är jag evigt tacksam över heheh!

Har verkligen haft tråkigt i dag, hjälpt morfar att tvätta bilen. varit ute med Stefan i garaget + varit ute och promenerat snabbt. Känner mig riktigt duktig.

Ni får ha de bra
Kramizar / Pittepot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar